God kundeservice starter med gode handelsbetingelser for dig.

Om Casa Jada

Betingelser gemmes oftest væk eller skrives med småt. Men betingelserne er til for at beskytte dig som forbruger, og vores handelsbetingelser er lavet for at yde dig den bedste service.
Casa Jada ejes og drives af Mette og Peter Christensen med CVR. 40802037.
For at gøre det nemt og forståeligt, kalder vi det for ”Casa Jada”, ”vi” eller ”os” herefter.

Kontaktoplysninger

Juridisk Navn:
Casa Jada, v/Mette og Peter Christensen, Himmerlandsgade 90, 9600 Aars.
Tlf: 30207578 eller 23864863, E-mail: kontakt@casajada.dk

Praksis

Disse handelsbetingelser gælder for alle handler gennemført hos Casa Jada. Det vil sige når du bruger vores hjemmeside, eller placerer en ordre hos os, så accepterer du de beskrevne vilkår og betingelser.

Sørg for at læse vilkårene og betingelserne, inden du afgiver din ordre. Er du i tvivl, er du altid velkommen til at kontakte os.

Vilkårene og betingelserne finder du, når du afgiver din bestilling, og disse skal accepteres før du kan handle. Vær dog opmærksom på, at disse kan ændre sig. Salgs- og leveringsbetingelser gælder for køb af varer til levering i EU-lande og Norge, medmindre andet er aftalt.

Ydelser

Hos Casa Jada finder du eksklusivt håndlavet og håndmalet keramik, direkte importeret fra Spanien. Keramikkens dekorationer er fra fabrikken i Spanien eller designet af Casa Jada i et samarbejde med fabrikken i Spanien.
Du finder også lækre konsum-olier, primært Ekstra Jomfru Olivenolie, direkte importeret fra Spanien.
Vi er i tæt kontakt med vores leverandører, og tilstræber forretningsbesøg ved vores leverandører 1-2 gange årligt.

Vilkår for bestilling af ordre

Casa Jada er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor altid handle. Der sker dog, at butikken holder lukket grundet vedligeholdelse eller ferie. Det er selvfølgelig kun muligt at foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig. For at handle på Casa Jada skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af gyldigt betalingskort.
Det er dog stadig muligt at handle hos os, hvis du har indhentet din værges accept, samt har juridisk ret til at indgå købet.

Bestilling af ordre og kvittering

Du vælger de varer, du ønsker at købe, og lægger dem i indkøbskurven. Du kan frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet, samt prisen på varerne.

Så snart du har gennemført dine køb, vil du modtage en E-mail med din ordrebekræftelse. Når din ordre afsluttes, vil du modtage endnu en E-mail. Denne mail fungerer som din kvittering. Her finder du også et link til Track & Trace.
Kvitteringen vil også at være at finde i din pakke.

Bemærk at der kan gå op til 24 timer, før du kan følge din pakke via Track & Trace.

Betaling af ordre

Når du er klar til at bestille, klikker du på ”gå til kassen” nederst i din indkøbskurv. Her indtaster du dit navn, adresse, E-mail og telefonnummer, samt vælger leveringsform. Det er muligt at vælge en alternativ leveringsadresse, ifald du ønsker den leveret til dit arbejde eller andetsteds.

Alle priserne er dagspriser og er inklusiv dansk moms. Der handles i danske kroner DKK.

Du kan handle med Dankort, VISA/Dankort, VISA, VISA Electron, MasterCard og Mobilepay.

Vi trækker først pengene, når varerne er afsendt. Eventuelle kortgebyrer, der er forbundet med dit køb, afholder vi.

Sikker betaling

Det er sikkert at handle på vores webshop. Kreditkortoplysningerne overføres i krypteret form med SSL (Secure Sockets Layer). Kryperingsteknikken har en høj sikkerhedsstandard. Det betyder at information sendes via en sikker forbindelse, og at dine kortoplysninger ikke kan læses af udenforstående.

Fragt og levering i Danmark

Casa Jada har en fast fragtpris på DKK 50,- Der er fri fragt for privat køb over DKK 500,-. Vi sender ordren via Coolrunner. Alle ordrer sendes forsikret og med Track & Trace, som du modtaget på mail. Det er derfor vigtigt, at du kontrollerer dit navn, leveringsadresse, postnummer og by, telefonnummer og E-mail. Vi tillader os at tage stilling til, hvorvidt varen bliver leveret ved din private dør, eller i en pakkeshop. Der vælges altid nærmeste pakkeshop. Såfremt du måtte have andre ønsker, skal du anføre det under “bemærkninger”.

Vi bestræber os på af afsende din pakke inden for 24 timer, efter du har afgivet din ordre. Afgiver du din ordre inden kl. 13:00 på hverdage, gør vi alt hvad vi kan for, at varen er afsendt samme dag.
Leveringtiden vil som udgangspunkt være 2-7 hverdage. Bemærk der kan være længere leveringstid under ferieafholdelse. Du vil modtage besked herom. 

International fragt og levering

Vi bestræber os på at afsende din pakken inden for 24 timer, efter du har afgivet din ordre.
Afgiver du din ordre inden kl. 13:00 på hverdage, gør vi alt hvad vi kan for, at varen bliver afsendt samme dag. Forsendelse sker via Coolrunner og deres samarbejdspartnere i det pågældende land. Vi leverer til følgende lande: Østrig, Belgien, Danmark, Finland, Frankrig, Tyskland, Irland, Italien, Luxembourg, Holland, Norge, Portugal, Spanien, Sverige og England.

Vores officielle fragtpriser gælder ikke for større sendinger, da de leveres af fragtmand. Er det tilfældet, kontakter vi dig angående fragtpris inden købet gennemføres.

Fragt generelt

Der kan opstå udefrakommende omstændigheder, som kan medføre forsinkelse i fragten. Vi bestræber os på, at gøre det så smidigt som muligt og vil kontakte dig, hvis vi bliver opmærksom på, at dine varer er forsinkede.

Told og moms indenfor og udenfor EU

Bestiller du fra en andet EU-land, skal du ikke betale yderligere told om moms, da andre EU-lande er fritaget for told efter reglerne om varernes frie bevægelighed indenfor EU. Momsen og tolden er allerede betale i Danmark efter dansk lovgivning, derfor skal du ikke betale den igen.
Bestiller du derimod fra et land udenfor EU, kan varen bliver tilbageholdt i tolden, og pakken man muligvis blive påført lokale skatter og told, som vi ikke kan drages til ansvar for. Vær opmærksom på at tilbageholdelse af din pakke i tolden kan forsinke forsendelse markant. Finder du ud af, at pakken er tilbageholdt, bør du hurtigst muligt kontakte fragtfirmaet. Når du får leveret din pakke til et land udenfor EU, fratrækker vi dansk moms, inden vi afslutter ordren. Du skal selv står for at indfortolde din pakke i lande udenfor EU på nær Norge, hvor vi automatisk indfortolder den for dig for NOK 160,- (gebyr for fragt), som vi altid lægger over i fragtprisen til Norge. Derudover skal du dog stadig betale norsk told på ordrer (besøg den norske tolds hjemmeside for yderligere informationer og for at udregne den told, du skal betale for din bestilling til Norge).

14 dages fortrydelsesret

Når du handler hos Casa Jada, har du 14 dages fortrydelsesret. For at benytte denne fortrydelsesret skal du indenfor 14 dage fra modtagelse af din ordre, sende den retur til os. Har vi ikke modtaget varen inden for de 14 dage, skal pakken kunne lokaliseres via Track & Trace. Husk derfor at gemme Track & Trace-nummeret på pakken, da returneringen sker på dit ansvar. Ved Track & Trace kan vi også se, hvornår du har sendt varen retur til os, hvilket skal ske indenfor 14 dage. Det er derfor vigtigt at du påfører følgende oplysninger om Casa Jada: Casa Jada, Gunderupvej 113, 9640 Farsø, Telefonnummer: 30207578, E-mail: kontakt@casajada.dk. Før du kan returnere din vare, skal du benytte dig af returblanketten, som du finder her.

Vilkår for 14 dages fortrydelsesret

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Afhenter du din ordre på vores adresse, gælder fristen fra den dag, du modtager besked om, at din bestilling er klar til afhentning. Du kan ikke nægte modtagelse/undlade at hente pakken, uden samtidig at give Casa Jada Besked på: kontakt@cajajada.dk.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, der er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelse af den sidste vare. Nogle varer er ikke omfattet af fortrydelsesretten. Du kan desuden miste fortrydelsesretten ved at bryde bl.a. plomberinger. Er varen leveret plomberet til dig, mister du fortrydelsesretten, hvis denne brydes.
Vi tilbyder ikke fri retur. Du skal derfor selv betale for at sende ordren retur. Kontakt os for nærmere info herom, og se returformularen her

OBS: Bemærk at specialfremstillede ordrer ikke er omfattet af fortrydelsesretten. Du kan ikke returnere ordrer, der er bestilt specielt hjem til dig.

Pas på ikke at forringe varens værdi inden returnering:
Som forbruger er det dig, der skal betale for en eventuel værdiforringelse af en vare. Varens værdi fastsættes efter, hvad vi kan få for den i et videre salg. Har du taget varen i brug og er den returneret med synlige brugsmærker, kan vi ikke længere sælge varen, og derved vil værdigforringelsen være på op til 100%.

Returnering

Hvis du fortryder købet, skal du først kontakte Casa Jada, og derefter skal varerne tilbageleveres i forsvarlig emballage til:
Casa Jada
Gunderupvej 113
9640 Farsø

Ved enhver returnering af produkter fra Casa Jada, bedes du udfylde returformularen, som du finder her. Alle felter skal udfyldes og vedlægges i din returpakke, før Casa Jada accepterer formularen. Det er vigtigt, at pakken er forsvarlig indpakket, da du selv har ansvaret for både pakke og varerne, indtil Casa Jada modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. Track & Trace-nummer. For at alle kan følge pakken på Track & Trace, skal du meddele følgende om modtager af pakken: Casa Jada, Gunderupvej 113, 9640 Farsø, Telefonnummer: 30207578 og E-mail: kontakt@casajada.dk.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller pakker sendt uden omdeling.

Fortrudt køb/Ombytning

Hvis du har fortrudt dit køb, eller ønsker at ombytte en vare til en anden vare, skal du sende varen retur til os. Du betaler selv fragtomkostningerne. Du er altid velkommen til komme og bytte varen på Gunderupvej 113, 9640 Farsø.

Ombytning af gaver

Har du været så heldig at modtage en gave, der er købt hos Casa Jada, og ønsker at returnere eller ombytte den, kan du sagtens det. Du har 14 dages mulighed for enten at bytte til en anden vare af samme værdi, eller få udstedt et gavekort/tilgodebevis, som du kan bruge, når det passer dig. Dette inden for 5 år. For at du kan bytte din gave skal du være i besiddelse af den originale kvittering, samt returformularen.

Hvis du finder en vare, der er dyrere end gaven, har du mulighed for at betale differencen og få den nye vare tilsendt i stedet for. Hvis du vil benytte dig af din bytteret, skal du udfylde returformularen og vedlægge den i forsendelsespakken sammen med den returnerede vare.

Brugte varer tages ikke retur. Varen skal returneres ubrugt og i samme stand som ved modtagelsen. Det er vigtigt at understrege, at varer uden returformular på ingen måde vil blive taget retur eller byttet. Når vi har modtaget varen, vil vi kontakte dig, eller du kan maile til kontakt@casajada.dk for at aftale det videre forløb ift. Gavekort, tilgodebevis eller ombytning.

Tilbagebetaling

Når vi modtager din returordre, gennemgår vi varerne, og du får tilbagebetalt det beløb du har indbetalt til os ved købet, hvis vores betingelser vedr. fortrydelsesret og ”brugte varer” er overholdt. Vi iværksætter en tilbagebetaling senest 14 dage efter, vi har modtaget din returordre. Vi forbeholder os ret til at tilbageholde en betaling, indtil varen er modtaget, eller der er fremsendt dokumentation for, at varen er returneret.

Beløbet bliver som udgangspunkt overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. Andre aftaler kan laves. 

BEMÆRK: Hvis du har fået gratis fragt på dit køb og beslutter at returnere en del af din bestilling, vil fragt blive modregnet i returbeløbet, såfremt det resterende købsbeløb kommer under Dkk. 500,-

OBS!! Du kan miste din købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdig er forringet, fordi:
Varen er taget i brug.
Varen er beskadiget, mens den var underlagt dit ansvar.
Varen er blevet håndteret på anden måde en det var nødvendigt for at kunne fastslå varens art, egenskaber og funktion.
Begrænsningerne i fortrydelsesretten ikke er blevet overholdt.

Reklamation og garanti

Du har 24 måneders reklamationsret, hvilket betyder at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen skal selvfølgelig være berettiget. Fejlen eller mangler på varen må ikke være opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Dette gælder bl.a. hvis varen ikke er blevet behandlet efter de anvisninger der er beskrevet under produktet på hjemmesiden.

Vær opmærksom på, at der er en holdbarhedsdato for konsum-olien.

For at reklamere skal du først kontakte os via E-mail til kontakt@casajada.dk eller telefonisk på +45 30 20 75 78 eller +45 23 86 48 63. Ofte kan vi klare reklamationen via mail og billeder. Efter din henvendelse til os vil du få yderligere informationer om processen for reklamation.

Beder vi dig sende varen retur, skal den sendes til:
Casa Jada
Gunderupvej 113
9640 Farsø

Når du returnerer varen, bedes du samtidig, så detaljeret som muligt, oplyse hvad problemet er. Brug vores returformular, som var vedlagt ordren. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Du skal reklamere hurtigst muligt efter du opdager fejlen. Købeloven skriver, at du indenfor rimelig tid efter at have opdaget fejlen, skal foretage din reklamation – vi foreslår senest inden for 2 måneder.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis rimelige fragtomkostninger ved returneringen. I modsat fald, skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger på Dkk. 55,- til returnering af varen, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på op til Dkk. 55,- for undersøgelse af varen. Vi ønsker kun glade kunder og kan kun opfordre dig til at tage kontakt, hvis der er problemer med de varer, du har købt.

Husk altid at sende varen i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. Oplysning om fragtomkostninger, samt evt. Track & Trace-nummer.

Hvis der er fejl på de varer du har købt, overholder Casa Jada alle lovmæssige garantier og regler. Du skal dog være opmærksom på, at de varer der er unikke, håndlavede og håndmalede har deres eget udtryk.

Klage eller anden juridisk henvendelse

Køb af varer hos Casa Jada er undergivet dansk ret. Ethvert tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

Købeloven/lov om forbrugeraftaler/Lov om Forbrugerbeskyttelse, som varetager dine interesser som forbruger og kunder, træder naturligvis også i kraft, når du handler hos os.

Har du en klage over dit køb, skal du sende en mail til kontakt@casajada.dk eller ringe på +45 30 20 75 78 eller +45 23 86 48 63. Finder vi ikke en løsning sammen, kan du som forbruger indgive en klage over en vare købt hos os til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, på forbrug.dk.

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal.

Forbehold ved fejl

Der kan altid ske fejl. Dette kan både ske på lageret, være en trykfejl, eller der er angivet en forkert pris på varen. Derfor accepterer vi først dit køb, når vi har godkendt din betaling, samt sendt varen til dig. Vi tager derfor forbehold for prisfejl, trykfejl, samt udsolgte varer. Er en vare, du har bestilt, udsolgt, vil vi med et samme kontakte dig – og din betaling vil blive annulleret, eller du får muligheden for at blive skrevet op til at få varen ved næste levering fra Spanien.

Farver, farveintensitet og dekoration

De aktuelle farver, du ser på varerne på Casa Jada, afhænger af indstillingerne på din computer, tablet eller smart-phone. Derfor kan vi ikke garantere at din skærm viser den akkurate farve, som varen har ved levering. Vi bestræber os dog på tydeligt og klart at gengive dekoration og/eller farve under hver vare.

Eftersom det er håndforarbejdede og håndmalede produkter, kan vi ikke garantere nøjagtig samme farveintensitet og -udseende. Der vil være forskel i hver lot, hvilket køber må påregne som en del af handlen. 

Tavshedspligt

Casa Jada tager ansvaret for alle personlige oplysninger, som du oplyser til os. Vi bruger oplysningerne til at bedømme, aftale og gennemføre leveringen, samt til at pleje den kunderelation, der opstår heraf, forfølge udestående betalinger, bekæmpelse af svig og misbrug, samt at overholde lovmæssige bestemmelser.

Fortrolighedspolitik

Casa Jada forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Casa Jada vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredjepart, medmindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Casa Jada vil ikke sælge kundens navn, adresse, e-mailadresse, kreditkortoplysninger eller personlige data til tredjepart uden kundens forudgående tilladelse.

Force Majeure

Som følge af force majeure ophører Casa Jadas forpligtelser. Er perioden under force majeure længere end 2 måneder, har du såvel som Casa Jada ret til at ophæve aftalen, uden at der i sådanne tilfælde findes nogen gæld at betale til skadevolder. Med force majeure menes blandt andet strejker, sygdom hos personalet, transportforstyrrelser, landeforbud, pandemi, transportforstyrrelser samt import-/eksportforbud uanset om dette forekommer hos virksomheden eller virksomhedens leverandører.

Ophavsret

Alt indhold på Casa Jada, herunder tekster, billeder mv. er beskyttet af ophavsretsloven. Kopiering eller anden udnyttelse af indeholder på Casa Jada må udelukkende ske efter skriftlig tilladelse. Uautoriseret brug af indholdet på Casa Jada vil føre til retsforfølgelse.